Pages

aku dan dia

aku dan dia

Saturday 11 February 2012

YOU CAN DO IT...

KEJAYAAN TAK MENGENAL SESIAPA...!!

"Kejayaan tidak mengenal siapa kita, lelaki atau perempuan, tinggi atau rendah, kaya atau miskin, agama atau bangsa. Potensi dan fitrah manusia yang diberikan oleh Allah adalah sama. Perbezaannya adalah lahir dari tindakan kita. Manakala tindakan kita pula dipengaruhi oleh beberapa faktor yang lain seperti sikap dan perasaan."

especially in business

tak kira tua atau muda

kaya ke miskin ke

kerja professional ke atau kerja biasa2 ke

cantik ke...kurus ke gemuk ke...

semua tu bukan faktor utama yang pengaruhi kejayaan kita dalam business

apa yang penting is...
sejauh mana Impian seseorang nak buru kejayaan tu

setekad mana hati dia nak kan sesuatu

dan kesungguhan dia nak belajar macam mana nak capai

berlapang dada,sedia dipimpin dan bersedia untuk pemimpin

biasanya rahsia org yang berjaya ni terletak pada usaha yang gigih, tabah serta keazaman yang tinggi

kejayaan tak boleh datag secara spontan sahaja tanpa apa2 usaha, belajar dan berkorban...cth..."eh...tetiba dah berjaya...dah kaya..n etc"
sepanjang2 saya dalam business ni dah banyak yang saya tengok semua yang berjaya datang dari pelbagai golongan

saya dulu pun tak expect boleh pergi sejauh ni dalam business

kalau nak ikutkan dunia pekerjaan saya pun boleh tahan susah...tapi susah2 pun bertahan jugak kerja 

so sama jugak macam business...saya fikir, saya boleh tahan kerja.. takkan business saya x nak cuba...

so...kita patut bagi peluang pada diri kita...willing to take challenge and dream big...!!

atau nak tunggu keadaan berubah sekelip mata atau berubah bila dalam keadaan terpaksa dan sempit??

think about it...;-)

No comments:

Post a Comment